klassresa

Söndag:
Denna söndag blev de att chilla hos Jens. Kommer jag ihåg rätt såg vi på nån film och så :)

Måndag:
På måndag samlades vi hela klassen på södra hamn där vår båt väntade som skulle skjutsa oss till Kluntarna, dit vi skulle på ''klassresa''. Vägen till kluntarna var itt kul alls, för de var så jävla stora vågor så de kändes som att båten skulle välta elr nå liknande. Väl framme efter nästan 2 timmars båttur så gick man ut på bryggan yr som fan. Iaf så ställde vi till i våra stugor. Jag och min grupp hade den största stugan och blev därefter också som en samlingsplats dit alla kom. Dock blev de våningssängen som blev offret med alla människor i. De var en dubbelsäng på övre bädden i övervåningssängen där alla satte dig. Så brädorna vek sig, så vi fick hoppa av några sen. Dock hann de bli en spricka i en bräda. Under dagen så gick vi först korta slingan. På den vandringen svarade vi samtidigt på massa frågor och blabla. Typ tipsrunda, fast man har frågorna med sig. Senare gick vi långa slingan. På den rundan svarade vi också på massa frågor, men också hade uppgifter så som att fotografera vissa saker osv. För vi ska senare jobba om de i skolan. Våran middag som vi gjorde sen blev ju rätt så... misslyckad. Haha, makaronerna blev iaf bara en jävla smet (överkokade), dock tycker jag väl köttbullarna blev helt okej. På kvällen hade vi träff i naturrummet där Emil och Sebbe uppträdde med gitarr och sång. Sen ville också min mentor visa sina skillz, så han drog en truddelutt med gitarr och sång om nån häst typ ;D Haha, underhållning till tusen! Sen kom de lite spökhistorier och så också. Då vi var klara där drog jag med några till bastu relaxen och spelade kort. Sen drog jag till min grupps stuga och chilla ett tag. Sen blev de att sova efter en mkt lång dag.

Grattis syster 29år! ♥


Nykomna till ön. Påväg på lilla slingan skulle jag tro.


Kiktornet.


Huvva så läskigt de var att vara upp dit. Jag skakade då jag gick ner, haha.


Utsikt från kiktornet jag tog i all hastighet för att få komma ner fort.


Kluntgubben.


Emil och Sebbe chillar på Kuntgubben.


Sebbe, Emil, Elin och Emma på kluntgubben.


En strand vid fiskeläget.


Fiskeläget.


På fiskeläget gick de enorma vågor, jag har typ aldrig sett större irl.


Pojkar små chillar på.


Båt tävling. De blev lite fight, men mitt lag vann till slut!


Sebbe och Emil underhåller med sång och gitarrspel.


Min mentor ville ju som sagt också visa sina skillz, haha!

Tisdag:
På tidag vaknade alla av att Emils väckarklocka ringde 06.30. Alla förutom han själv såklart. Så den där jävla ringklockan höll på att ringa ändå från då till åtta, haha. Då alla hade stigit upp börja alla fixa sig lite smått, risiga som vi var. Sen städade vi i stugan och diskade. Jag säger då bara de att stackars NV1B som kom efter oss dit, som ska käka på samma tallrikar som vi ätit på och laga mat i dom katstruller som vi lagar käk i ;D Asså vi hade itt nå varmvatten elr diskmedel, så allt flott blev kvar. Då vi alla var klara i våra stugor så håvade vi plankton och annat shit i vattnet. Efter de kom vår båt och hämtade oss. Tur var då att de itt var lika stora vågor denna dag. Då vi kom fram tillbax till fastlandet var de en miljöbuss som väntade på att skjutsa ooss tillbax till skolan. Asså kul att komma helt risig och fullpackad till skolan, NAE! Som tur var hade jag bara en lektion. Där gjorde vi heller itt så mkt. Gick igenom dom rätta svaren till dom frågor vi gjort på kluntarna. Sen fick vi våra skåp också, äntligen!! Men såklart så måste vi dela, fan! Iaf så delar jag med Emmsiii, och vi ska nog få nån slags årdning på våra grejer där inne så vi hittar allt. De löser sig, men jag oroar mig för vintern, för då ska man liksom rymmas med en vinterjacka där inne, alltså två feta jackor + massa skolgrejs. Nja, de får väl gå som de går. Bad mamsen komma och hämta mig från skolan då jag slutade iaf, eftersom jag hade så mkt att bära. Och sen dess jag kommit hem har jag itt alls gjort mkt, bara duschat och fräschat till mig lite. Men nu ska jag nog ta tag i mitt kemi arbete och göra lite på den. Muntligt läxförhör på de på fredag. Så de är lika bra att jag börjar med frågorna nu så jag får tid sen att öva in alla svaren och shit. Huvva för hemarbete!


Plankton håvning.


Plankton håvning.

De var nog allt. En sak bara, de var super kul med klassen på kluntarna :)
Puss! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0