hemma

ja nu är jag hemma, och jag kan ju bara säga äntligen!
i tisdags var vi på typ fyra föreläsningar, somnade på en..
och så åkte vi buss i över sex timmar, handlade mat osv.
på onsdagen så begav vi oss upp på fjället klockan 8.00.
vi började med att åka en jätte läskig linbana upp en bit.
sen gick vi uppåt, och det var förbannat jobbigt.
och nere på marken så var det 14 grader och jättedimmigt
så alla tog ju på sig as mkt kläder, men så visade det sig
att det var 24 grader på fjället och att solen stekte på som fan.
så det slutade med att alla gick i linne och t-shirt typ.
då vi väl var uppe tänkte jag att det jobbigaste äntligen var över
(eftersom vi nu bara hade att gå nerför kvar), men det visade sig
att det var minnst lika jobbigt att gå nerför eftersom att det typ var
stupigt nerför och tog som faaaaaaan på fötterna och knäna.
och när vi äntligen var tbx till stugorna så for jag med några
till en affär som låg 2km bort, så sammanlagt gick jag 2mil den dagen.
så nu behöver jag typ itt träna på 2år känns det som,
det känns överallt idag iaf.
och på kvällen var vi på en till föreläsning som gick på riktigt norrlänska...
idag har vi besökt gruvan i kiruna, det var faktikt rätt intressant.
och reseten av dagen har vi bara åkt buss, 6h. så allt som allt
så har vi nu åkt buss ett halvt dygn på 3 dagar... nice!
och nu äntligt är jag hemma, känns sjukt skönt!
aja, nu ska jag äta middag, packa upp min
packning och sen typ gå och sova.
(bilder kommer nån annan dag typ).
hejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0